Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmstrong, Jane
InstitutionEducation Commission of the States, Denver, CO.
TitelState Strategies for Redesigning High Schools and Promoting High School to College Transitions. Issue Brief
Quelle(2005), (6 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; High Schools; Statewide Planning; College Preparation; Instructional Design; Articulation (Education)
AbstractThis issue brief focuses on what increasingly are seen as the major stumbling blocks that students face in high school and in enrolling in postsecondary education. It summarizes recommendations from several national reports and conference proceedings on how high schools should be redesigned and how the transition to postsecondary education can be made more seamless for students. This brief also provides several examples of what state leaders are doing to deal with these issues and some sources for additional information. (Contains 10 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States, 700 Broadway, Suite 1200, Denver, CO 80203. Tel: 303-299-3600; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: